De Airbnb ervaring van jouw gasten begint al voordat ze hun eigen deur zijn uitgestapt. Ze maken plannen over de beste route naar je woning, hoe laat ze daar komen, wat ze gaan doen zodra ze er zijn. Je gasten zitten met een hoop vragen, vragen die jij kan beantwoorden! Jij weet alles over Amsterdam, waarom zou je dat niet delen met je gasten?
De Airbnb Host tip van de dag: 3 redenen waarom jij moet beginnen met het sturen van een update naar je gasten.
Je gasten zijn op de hoogte
Er is enorm veel praktische informatie waar je jouw gasten mee kan helpen. Zijn er wijzigingen in tijd van aankomst? Zijn er ontwikkelingen die jouw gasten moeten weten? Wat gaat het weer doen in de periode dat zij in jouw woning zijn? En hoe komen ze eigenlijk bij jouw woning? Als je gasten goed voorbereid in Nederland aankomen, heb je hun ervaring enorm verbeterd.
En dat levert jou als Airbnb Host goede reviews op.
Je gasten voelen zich welkom
Hoe fijn is het als jij je gasten zich welkom laat voelen in Nederland? De kracht van Airbnb is het persoonlijke karakter. Een stuk persoonlijker dan de meeste hotels. Daarom is het zo belangrijk om ze een week voordat ze aankomen vast een berichtje te sturen om ze vast welkom te heten, en een band te creëren met jou als Airbnb Host. Zo gaat bij hun het vakantiegevoel leven, en gaan ze enthousiaster hun reis naar Amsterdam tegemoet.
We weten allemaal: enthousiaste gasten laten 5-sterren reviews achter.
Je gasten halen meer uit hun vakantie
Jij weet als geen ander wat er allemaal te doen is in de stad. Misschien zijn er leuke evenementen tijdens het verblijf van je gasten? Dan kun je ze hier van tevoren al over vertellen. Ze moeten misschien wel op voorhand een kaartje kopen, of extra spullen meenemen vanuit huis. Als jij ze een te gekke tijd weet te geven, zijn je gasten je ontzettend dankbaar.
Je kunt je update naar je gasten toe het beste een weekje van tevoren sturen. Als je jouw gasten te vroeg informeert, is de informatie misschien verouderd. Te kort van te voren, en je loopt het risico dat ze je bericht niet meer lezen omdat ze al onderweg zijn of de Airbnb app niet meer lezen. Het allerbelangrijkst is dat je jouw gasten waardevolle hulp kan bieden. Voor als je gasten eenmaal aangekomen zijn, vergeet dan niet de volgende dingen in huis te hebben om de goede ervaring voort te zetten: gebruik deze 4 tips om een Airbnb Superhost te worden.
Heb je geen tijd of zin om als Airbnb Host deze informatie naar jouw gasten toe te sturen? Als je het uitbesteed aan ons nemen wij alle communicatie voor je over. We sturen een weekje voor aankomst een bericht, kort voor ontvangst nog eentje. Ook vragen we na de check-in of alles in orde is, en sturen we na het verblijf van je gasten een laatste berichtje om te kijken of alles naar wens was. Communication is key, daarom doen we er alles om een goede band op te bouwen met jouw gasten.