Wat Airbnb hosts kunnen leren van luxe hotels

Wat Airbnb hosts kunnen leren van luxe hotels

Airbnb is immens populair. Zo populair, dat het altijd genoemd wordt als voorbeeld voor de beste gastvrijheid; meer nog dan hotels, zelfs de luxe varianten. Het hotelwezen wordt langzaam maar zeker verslagen in populariteit. Maar dat betekent niet dat Airbnb hosts niet genoeg kunnen leren van hoteliers. Wij vonden 6 lessen die Airbnb hosts van luxe hotels kunnen leren:

De gast is koning

Airbnb gasten verwachten hotelkwaliteit van Airbnb. Dat betekent kwaliteit beddengoed en handdoeken, en uitstekende service. Als je op zoek bent naar goede reviews, moet je jouw Airbnb zien als een hotel.

Hoe zorg je voor een gestroomlijnde ervaring? Wat kan je doen zodat  je gasten zich extra speciaal voelen?

Snel reageren op vragen, altijd bereikbaar zijn, praktische informatie altijd paraat hebben en de meest luxe en moderne kamers; dat zijn aspecten waar luxe hotels vaak in excelleren.

Verder gaan kan de klant van je verwacht; dat is de sleutel tot succes.

Het zijn de kleine dingen

Succes als een Airbnb host zit in de kleine dingen: een vlekkeloos huis, ingericht met aandacht voor de details en het bieden van gepersonaliseerde service. Er valt veel te zeggen voor luxueuze toiletartikelen. Gasten die naar luxehotels gaan smullen van deze dingen, dus waarom zou je het niet aanbieden in jouw eigen luxe Airbnb?

Een heerlijk bad en een warme kamerjas is precies wat een mens nodig heeft na een lange dag Amsterdam verkennen. Gepersonaliseerde service gaat ook nooit onopgemerkt; een klein welkomstgeschenkje heeft een groot effect. Je gasten voelen zich ineens thuis!

Goede reviews spreken boekdelen

Hotels floreren door goede Tripadvisor scores; Airbnb hosts door goede reviews. Mond-tot-mond reclame, maar dan op het internet. We kunnen tegenwoordig niet meer zonder. De mens is altijd op zoek naar een zekerheid. Als een plek populair is, dan is daar een reden voor.

Zorg er dus voor dat jouw gasten altijd een review achter laten. Het enige dat jou dan nog rest, is er voor zorgen dat ze een verblijf hebben gehad dat een 5-sterren review waard is.

Persoonlijke stijl

De beste hotels zijn zo geworden omdat ze iets uitstralen. Iets dat de concurrent niet heeft. Wees dus niet bang om zelf ook uit te spreken wat jou of jouw huis bijzonder maakt.

Ben je fotograaf en heb je een studio aan huis waar je trots op bent? Vertel er over!

Staat jouw huis in een wijk die bekend staat om de beste bakkers van Amsterdam? Gasten smullen hier van. Wees niet bang om apart te zijn. Uniek zijn wordt gewaardeerd. Met 5 sterren.

Gestroomlijnde, professionele service

Dit is waar Airbnb hosts het op winnen of verliezen. Hoewel je geen hotel runt, betekent dat niet dat jij je niet aan hun standaarden moet houden. Wanneer gasten vragen of opmerkingen hebben moet je deze snel kunnen beantwoorden.

Gasten willen voelen dat er goed voor hun gezorgd wordt. Niemand wil ergens verblijven waar ze het gevoel hebben dat er niet naar hun geluisterd wordt en dat ze niks kunnen vragen. Het is immers een vakantie, het moet stress verlagen (niet opleveren).

Denk eens terug aan je laatste trip naar een hotel. Hoe zorgen zij er voor dat jij het gevoel had dat je welkom was?

Het gaat allemaal om de ervaring

Airbnb is zo enorm gegroeid in de laatste jaren omdat zij zich richten op ‘de ervaring’. Gasten komen op plekken waar ze anders niet komen, verblijven in woningen die ze anders nooit hadden kunnen betalen en leven als een local, in plaats van een toerist.

Deze ervaringen zijn voor vakantiegangers onbetaalbaar, en jij kunt het ze bieden. Zorg dat je jouw gasten de beste tips over de buurt kunt geven, en vertel ze over de meest unieke aspecten van de plek waar ze zijn. Je maakt hun trip onvergetelijk.

Heb je moeite met al deze tips verwerken in jouw Airbnb ervaring? Wij kunnen helpen! Met jarenlange ervaring in de hotelsector, en met meer dan 27.000 tevreden gasten weten wij precies hoe we jouw Airbnb moeten runnen. Neem eens contact op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *