Instagram voor je Airbnb

Instagram voor je Airbnb

Er zijn genoeg Instagram profielen van Airbnb’s, maar deze lijken al snel op elkaar. Ze posten enkele foto’s van het huis en dat is het. Waarom zal je deze plek niet volledig benutten als het gaat om het aanprijzen van jouw Airbnb? Hieronder geef ik je tips om niet de one-trick-pony te zijn en alle aspecten van Instagram te gebruiken.

Geef je volgers een Instagram-tour door de woning

Om te beginnen heb je goede kwaliteit foto’s nodig. Ben je zelf niet zo goed met een camera, google dan op tips om een ruimte zo goed mogelijk te fotograferen of bekijk filmpjes op Youtube. Deze foto’s heb je waarschijnlijk ook op je Airbnb profiel staan, maar niet iedereen scrollt de hele dag door alle Airbnb’s. Wél door Instagram!

Op deze foto’s is het belangrijk dat je de woning zo fotografeert als dat de gasten hem aantreffen. Maak het bed strak op, vouw je handdoeken en misschien zelfs je toiletpapier! Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.
Vergeet ook niet om details te fotograferen zoals een geweldig schilderij of het uitzicht vanuit de slaapkamer.

Think outside the box

Blijf niet alleen binnen, maar ga vooral ook de straat op met je camera. Jouw gasten willen uiteindelijk ook weten in welke buurt ze terecht komen, welke échte bakkers er in de buurt zijn of waar ze de beste koffie kunnen drinken.

Laat gasten zien wie jij zelf bent

Het huren van een Airbnb is gebaseerd op vertrouwen. Niet alleen voor de host, maar ook voor de gasten. Laat dus op Instagram ook jouw karakter zien. Laat je humor doorschijnen in de tekst onder de foto’s en plaats vooral ook eens een foto van jezelf. Van een vrolijke foto van jou op een mooie zomerdag in het park om de hoek krijgt iedereen zin in vakantie!

#bnbmanager

Stel een set samen van vijf tot tien hashtags die je altijd onder elke foto plaatst. Gezien het om vakantieverhuur gaat gebruik je altijd #airbnb, #vacationrental en #rentalproperty. Ook #bnbmanager past hier goed tussen! Bedenk daarnaast een unieke hashtag voor jouw woning en gebruik daarnaast nog drie woorden om jouw woning te omschrijven. Zorg ervoor dat jouw Instagram naam en -hashtag de doelgroep aanspreekt.

Plekje over?

Heb je zelf een trip gepland en heb je nog een paar dagen open staan in de agenda? Zet het op Instagram! Het kan geen kwaad om op deze manier onder de aandacht te brengen dat de laatste plekjes bijna vergeven zijn. Vooral in dit soort periodes kun je jouw potentiële gasten een lagere huurprijs aanbieden. Je verdiend nog altijd meer dan wanneer je huis voor een weekend leeg staat!

Deel de ervaring van jouw gasten

Voor een gast is het een compleet andere ervaring als ze kijken naar een super gestylde Instagram of naar een pagina met een persoonlijke touch. Vraag je gasten om een selfie, maak een foto van jouw welkomstbriefje aan hen. Hebben jouw gasten een bedankje aan jou geschreven? Vraag ze of je dit mag posten op je profiel. Reviews zijn ontzettend belangrijk en hoe leuk is een handgeschreven briefje in deze tijd?

Overall is het belangrijk dat je een helder beeld geeft van de Airbnb, de omgeving daarvan en dat je goed laat zien wie jij als persoon bent. Probeer andere profielen niet na te doen, jij hebt je eigen verhaal te vertellen!

 

Bron foto: byhannahrose

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *