Tijdelijke verhuur in Amsterdam kan zeer aantrekkelijk zijn. Op vakantie? Verdien deze direct terug met tijdelijke verhuur van je huis. Een kamer over? Verhuur deze particulier en verlaag je hypotheek- of huurlasten. Toch lijkt het in eerste instantie misschien makkelijker dan dat het is. Hoewel het echt geen hogere wiskunde is én wij jou overal bij kunnen ondersteunen, zijn er toch bepaalde punten waar woningverhuurders de fout in kunnen gaan. Daarom lees je in deze blog een aantal veel gemaakte fouten als het gaat om tijdelijke verhuur in Amsterdam.
Slechte foto’s
‘You’ll never get a second chance to make a great first impression’. Wie kent hem niet? Deze uitspraak gaat ook op als het over het online profiel van jouw woning gaat. Want, hoe leuk en wervend de omschrijving van jouw woning ook is, het oog wil ook wat. Een paar foto’s maken met je telefoon kan funest zijn voor tijdelijke verhuur. Slecht licht, verkeerde hoeken en rommelige composities gaan niets doen voor je woning. Wij bieden je de mogelijkheid om de foto’s door ons te laten maken. Door onze ervaring hierin kunnen wij je garanderen dat jouw woning er uitspringt met de juiste foto’s.
Tijdelijke verhuur thema woning
Terug naar de 60’s, slapen in een compleet paars huis of de muren van boven tot onder vol met geschoten wild. Echt waar, er bestaan Airbnb’s in de meest uiteenlopende thema’s. En ja, deze worden ook geboekt, maar de groep potentiële gasten welke je hiermee aantrekt is aanzienlijk kleiner dan wanneer je een ‘normaal’ huis aanbiedt. Er zijn ongetwijfeld mensen die in een groot, ronddraaiend bed slapen met overal spiegels om zich heen, maar 90% kiest toch liever voor een neutrale ruimte met een goed bed.
Communicatie met je gasten
Gasten hebben vaak veel vragen. Kan de check-in tijd aangepast worden, zijn er handdoeken/lakens/andere zaken aanwezig, hoe kom ik het beste bij de woning en nog veel meer. Als het neerkomt op communicatie met je gasten, is het enorm belangrijk dat je hierop snel en correct reageert. Het liefst met een persoonlijk tintje. Doe je dit niet, dan heb je kans dat je gasten op voorhand al een negatief beeld van je hebben. Ook qua communicatie kunnen wij het een en ander van je over nemen. Op deze manier ben jij er niet veel tijd aan kwijt en zorgen wij dat jouw gasten op alle vragen een snel en helder antwoord krijgen.
Aannames over jouw gasten
In Nederland spreken wij over het algemeen goed Engels, maar dit betekent niet dat jouw gasten dit ook doen. Of verwacht je dat jouw gasten met jouw huis om gaan zoals jij met het huis van een ander zou doen. Je kunt nergens vanuit gaan als je je woning tijdelijk verhuurt. Wees duidelijk in jouw verwachtingen naar de gasten toe, schrijf simpele en duidelijke huisregels en doe ook je uiterste best om de verwachtingen van jouw gasten te managen. Wellicht ken je bijvoorbeeld een native speaker die jou kan helpen met het vertalen van jouw gastenboek. Denk hierin vooral niet te moeilijk.
Ook zaken zoals te persoonlijk worden, of juist helemaal niet, de verkeerde verwachtingen scheppen, je gasten geen prioriteit geven en je tekortkomingen niet toegeven zijn fouten die kunnen voorkomen. Voordat je je woning gaat verhuren, kun je altijd een afspraak met ons maken waarin wij je alle ins en outs kunnen vertellen over tijdelijke verhuur. Ook kunnen wij je hierin alles vertellen over welke zaken wij uit handen kunnen nemen. Hierdoor heb jij weinig omkijken, maar wel de beste resultaten!